Αυτή την εβδομάδα, οι παγκόσμιοι ηγέτες συμμετέχουν σε δύο πολύ διαφορετικές συγκεντρώσεις στις ανατολικές και δυτικές ακτές των ΗΠΑ. Το ένα είναι διπλωματικό, το άλλο είναι ενοχλητικό. Ο ένας αντιπροσωπεύει την παλιά δύναμη, τις άλλες νέες ιδέες. Η αποσύνδεση μεταξύ τους υπογραμμίζει μια μεγάλη ευκαιρία για τον πλανήτη.
Στη Νέα Υόρκη, οι αρχηγοί κρατών που συγκαλούν την ετήσια Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών (UNGA), θα προσχωρήσουν σε διεθνείς οργανισμούς, φιλάνθρωπους, εταιρείες και κοινωνικούς επιχειρηματίες για να επιταχύνουν τη δράση τους προς τους Παγκόσμιους Σκοπούς , σύνολο 17 φιλόδοξων στόχων σε θέματα όπως η φτώχεια, , και την αειφορία που οι ηγέτες έχουν δεσμευτεί να φτάσουν μέχρι το 2030. Στο Σαν Φρανσίσκο, το ετήσιο συνέδριο Dreamforce της Salesforce θα απασχολήσει περισσότερους από 17.000 πελάτες, επιχειρηματίες, μη κερδοσκοπικούς εταίρους και ηγέτες σκέψης, για να αυξήσουν τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων διαθέσιμων μέσω του οικοσυστήματος που βασίζεται σε σύννεφο.
Στη Νέα Υόρκη, η προσοχή εστιάζεται στις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο πλανήτης - και στην επείγουσα ανάγκη για αποδιοργανωτικές λύσεις μετασχηματισμού. Στο Σαν Φρανσίσκο, πολλά από τα εργαλεία που θα μεταμορφώσουν τον κόσμο μέσα από την ερχόμενη Τετάρτη Βιομηχανική Επανάσταση αναπτύσσονται - με διαφορετικά επίπεδα δέσμευσης για το σχεδιασμό αυτών των εργαλείων για την επίλυση παγκόσμιων ζητημάτων.
Υπάρχουν ορισμένες συνδέσεις μεταξύ των δύο - η επίσημη ατζέντα της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών και τα παράπλευρα γεγονότα θα αγγίξουν τεχνολογικές καινοτομίες που μπορούν να συμβάλουν στην επίτευξη των παγκόσμιων στόχων. Το DreamForce θα παρουσιάσει μια συνάντηση υψηλού προφίλ για την αλλαγή του κλίματος, βασισμένη στην πρόσφατη Σύνοδο Κορυφής για την Παγκόσμια Κλίμα στην Καλιφόρνια. Αλλά αυτά τα γεγονότα είναι αγκυροβολημένα σε κοινότητες που εξακολουθούν να λειτουργούν σε ξεχωριστές σφαίρες. Μια πληρέστερη αγκαλιά μεταξύ των δύο θα μπορούσε να είναι κερδοφόρα και για τις δύο κοινότητες - προωθώντας νέες καινοτομίες για τις επιχειρήσεις ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνει τους Παγκόσμιους Σκοπούς σε αποστολές τεχνολογικών εταιρειών και επιταχύνει την πρόοδο σε επείγουσες παγκόσμιες προκλήσεις.
Πολλές εταιρείες τεχνολογίας έχουν κοινωνικά υπεύθυνες πρωτοβουλίες και τα προϊόντα της βιομηχανίας είχαν ήδη σημαντικό αντίκτυπο, επιτρέποντας στους πολίτες και τους μετασχηματιστές να κινητοποιήσουν αποτελεσματικότερα τις ενέργειες και τους πόρους. Όμως, η τεράστια εμβέλεια και οι δυνατότητες των εταιρειών τεχνολογίας δεν αντισταθμίζονται ακόμη από τον αντίκτυπό τους στην άμεση και σκόπιμη επίλυση κοινωνικών προβλημάτων.
Για να κινητοποιήσουμε μια μεγαλύτερη δέσμευση σε επίπεδο βιομηχανίας για τους Παγκόσμιους Σκοπούς, οι εταιρείες τεχνολογίας μπορούν να αντλήσουν τρία μαθήματα από μερικές από τις πιο δραστήριες εταιρείες στο Silicon Valley - και να μάθουν από τη σκληρή εμπειρία που έχει αποκτήσει σε άλλους κλάδους της βιομηχανίας.
1) Επιλέξτε μια αποστολή και πηγαίνετε all-in
Επιλέξτε ένα ζήτημα - οποιοδήποτε ζήτημα. Οι Παγκόσμιοι Στόχοι έθεσαν φιλόδοξους στόχους για την επίλυση μερικών από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του κόσμου: τερματίζοντας την πείνα και τη φτώχεια. Παροχή καθαρού νερού, καθαρής ενέργειας, ποιοτικής υγειονομικής περίθαλψης και εκπαίδευσης για όλους.Δημιουργία βιώσιμων πόλεων και ανθεκτικών υποδομών. Μετατροπή των μοντέλων παραγωγής και κατανάλωσης σε βιώσιμα για τον πλανήτη. Μείωση της ανισότητας, της αδικίας και των διακρίσεων λόγω φύλου. Ενεργοποίηση θέσεων εργασίας και ανάπτυξης. Υπάρχει κάτι για όλους εδώ - όλες οι εταιρείες μπορούν να συμβάλουν, ξεπερνώντας τη φιλανθρωπία και τον εθελοντισμό, παρέχοντας αντίκτυπο μέσω κλιμακωτών επιχειρηματικών μοντέλων.
Για να γίνει αυτό αποτελεσματικά, είναι σημαντικό να δεσμευτεί ολόκληρη η επιχείρηση - να επηρεάσει την οδήγηση μέσω των βασικών επιχειρηματικών μοντέλων της, να εμπνεύσει τους υπαλλήλους και τα στελέχη να κατέχουν και να υπερασπιστούν την αιτία και να διατυπώσουν τη δέσμευση προς το κοινό και τους μετόχους. Για παράδειγμα, η Salesforce δηλώνει ότι "η επιχειρηματική δραστηριότητα είναι να γίνει ο κόσμος ένα καλύτερο μέρος", αγκαλιάζοντας τον εθελοντισμό των εργαζομένων, την φιλανθρωπία και την μη κερδοσκοπική υποστήριξη. Ένας ιδιαίτερα δραστήριος CEO, Marc Benioff, και μια παγκόσμια στρατηγική προσανατολισμένη προς το μέλλον συνέβαλαν στην προώθηση της υποστήριξης των εταιρειών για πρωτοποριακές παγκόσμιες πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή και τους ωκεανούς. Άλλες κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας - όπως το Google και το Facebook- έχουν δημιουργήσει σημαντικές λειτουργίες dot-org για τη διάθεση των προϊόντων και της τεχνικής τους εμπειρίας σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και κοινότητες. Ορισμένες νεοσύστατες επιχειρήσεις σχεδιάζουν όλη την επιχείρησή τους γύρω από τις πλανητικές ανάγκες - όπως ηRothy's , η οποία στοχεύει να κάνει την αειφορία της μόδας με παπούτσια από ανακυκλωμένα μπουκάλια νερού.
Ορισμένοι διευθύνοντες συμβούλους αναλαμβάνουν δεσμεύσεις υψηλού προφίλ σε συγκεκριμένα ζητήματα και συσπειρώνουν ανάλογα την εταιρεία τους. Οδιευθύνων σύμβουλος της Unilever , Paul Polman, θέτει φιλόδοξους στόχους για τη βιωσιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω του προγράμματος βιώσιμης διαβίωσης της εταιρείας , δεσμεύοντας την εταιρεία σε πολυάριθμες εταιρικές σχέσεις που σχετίζονται με την αειφορία και προωθώντας το θέμα με τους υπευθύνους χάραξης πολιτικής παγκοσμίως. Η Feike Sijbesma της DSM είναι ένας σθεναρός υποστηρικτής σε θέματα διατροφής και κλιματικής αλλαγής, διευθετώντας τη δημιουργία ενός νέου εμπορικού σήματος - Βελτιωμένα τρόφιμα στην Αφρική- που παρέχει θρεπτικά και οικονομικά προσιτά προϊόντα διατροφής στην αφρικανική αγορά. Το κλειδί είναι η μετατόπιση της νοοτροπίας ώστε να σκεφτεί κανείς την παγκόσμια συνεισφορά της εταιρείας ως βασικό στοιχείο της αποστολής και του επιχειρηματικού μοντέλου της εταιρείας και όχι μια περιφερειακή δέσμευση.
2) Κατασκευάστε ολιστικές, κλιμακούμενες λύσεις
Οι Παγκόσμιοι Στόχοι είναι μεγάλες, σύνθετες, διασυνδεδεμένες προκλήσεις.Οποιοσδήποτε από αυτούς - για παράδειγμα η φτώχεια, η πείνα ή η κλιματική αλλαγή - έχει πολλές διαστάσεις και χιλιάδες ενδιαφερόμενους με διαφορετικές απόψεις και δυνατότητες που ήδη δραστηριοποιούνται στον τομέα. Οι εταιρείες που δεσμεύονται να συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό σε έναν από αυτούς τους στόχους θα πρέπει να επενδύσουν χρόνο στην κατανόηση του σύνθετου ιστού των ζητημάτων και των παραγόντων που το περιβάλλουν - και στο σχεδιασμό λύσεων με όλο το σύστημα στο μυαλό. Οι ημέρες λύσεων "από πάνω προς τα κάτω" ή "ασημένιες σφαίρες" είναι σε μεγάλο βαθμό τελείωτες - πράγμα που σημαίνει ότι πολύπλοκα προβλήματα σπάνια μπορούν να επιλυθούν μόνο με μια νέα τεχνολογία. Αντίθετα, οι λύσεις που έχουν σχεδιαστεί με τους πελάτες και τους ενδιαφερόμενους φορείς είναι πιο πιθανό να αξιοποιήσουν τις καλύτερες διαθέσιμες γνώσεις και συνεργασίες, δημιουργώντας μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας.
Ένα καλό παράδειγμα αυτού είναι το Impossible Foods. Η προσπάθεια της εταιρείας να αναπτύξει μια εναλλακτική λύση στο βόειο κρέας οδήγησε σε μεγάλες περιβαλλοντικές ανησυχίες, υπό το πρίσμα των επιπτώσεων της παραγωγής βοοειδών στο νερό, το κλίμα και τη βιοποικιλότητα. Η πρωτοποριακή επιτυχία τους βασίστηκε σε ένα καλά σχεδιασμένο φυτικό προϊόν που έβλεπε, δοκιμάζονταν και ακόμη και ξεφλούδισε σαν κόκκινο κρέας. δεσμευμένους επενδυτές · και μια στρατηγική ανάπτυξη που δημιούργησε ισχυρή ζήτηση από τους πελάτες.Ωστόσο, η εταιρεία δημιούργησε επίσης μια ευρύτερη στρατηγική γύρω από αυτά τα θεμελιώδη επιχειρησιακά στοιχεία - εμπλέκοντας περιβαλλοντικές ομάδες, ομάδες υγείας και καταναλωτές. συνεργάζεται με κορυφαίους σεφ και εστιατόρια.και επενδύοντας σε τοπικές θέσεις εργασίας στην εγκατάσταση παραγωγής του στο Όκλαντ της Καλιφόρνια. Με την κατανόηση και αξιοποίηση της εμπειρίας των υπαρχόντων φορέων στο σύστημα τροφίμων, το Impossible Foods κατάφερε να αναπτύξει μια επιτυχημένη καινοτομία που μπορεί να αλλάξει σημαντικά το ίδιο το σύστημα.
3) Επαναπροσδιορίστε τους πελάτες και τους συνεργάτες σας
Η οικοδόμηση των παγκόσμιων στόχων σε μια βασική αποστολή μιας εταιρείας μπορεί να απαιτήσει μια νέα προοπτική στους πελάτες, τους συνεργάτες και τα προϊόντα της εταιρείας. Στην εταιρεία Impossible Foods, η εταιρεία περιέγραψε το "πραγματικό της προϊόν" ως "έναν ακμάζοντα πλανήτη για τις επόμενες γενιές" - βλέποντας το εμπορικό προϊόν τους ως μέσο για την επίτευξη αυτού του στόχου.Η Βελτίωση των Τροφίμων της Αφρικής εργάστηκε για να δημιουργήσει ευκαιρίες και να επηρεάσει την αλυσίδα εφοδιασμού της, συνεργαζόμενο με 24.000 αγρότες της Ρουάντα και με το Παγκόσμιο Επισιτιστικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για τη δημιουργία ευκαιριών και επιπτώσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού. Στην Ινδία, η Microsoft συνεργάστηκε με ένα διεθνές ερευνητικό ινστιτούτο και την κρατική κυβέρνηση του Andhra Pradesh για την ανάπτυξη μιας υπηρεσίας Intelligent Cloud που βοήθησε τους αγρότεςνα αυξήσουν τις αποδόσεις τους κατά 30%. Αυτές οι εταιρείες καθόρισαν έναν στόχο μεγάλης εικόνας, κατόπιν σκέφτηκαν δημιουργικά για το ποιος θα είχε τη γνώση και το ταλέντο για να τους βοηθήσει να το επιτύχουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου