Την Πέμπτη 30 Μαΐου, η επιτροπή Μεταφορών του ΕΚ ψήφισε επί της προτεινόμενης νομοθεσίας με στόχο τη μείωση του 6% του συνόλου των ατυχημάτων που προκαλούνται από οχήματα που κρίνονται ακατάλληλα και σκοτώνουν μέχρι και 200 άτομα το χρόνο. Το πακέτο περιλαμβάνει βασικούς κανόνες για τον έλεγχο και τη συντήρηση των οχημάτων- κι ως εκ τούτου την ασφάλεια τους, σύστημα αξιολόγησης κινδύνου των εμπορικών οχημάτων σε επιτόπιους ελέγχους καθώς και κανόνες για την ταξινόμηση των οχημάτων.
Το πακέτο στο σύνολό του αναμένεται να τεθεί σε ψηφοφορία στην ολομέλεια του Ιουλίου.
Αυτοκίνητα άνω των τεσσάρων ετών θα πρέπει να υπόκεινται σε έλεγχο ανά διετία, αναφέρει η επιτροπή, απορρίπτοντας την πρόταση της Κομισιόν για ετήσιο έλεγχο των αυτοκινήτων άνω των 6 ετών.
"Οι νέοι κανόνες καθιερώνουν καθεστώς περιοδικού τεχνικού ελέγχου των οχημάτων βάση ελάχιστων προδιαγραφών, με στόχο τη διασφάλιση υψηλού επιπέδου οδικής ασφάλειας αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος", δήλωσε ο Werner Kuhn (ΕΛΚ, Δανία), εισηγητής της πρότασης περιοδικού ελέγχου των οχημάτων.
Η επιτροπή Μεταφορών ενέκρινε επίσης συγκεκριμένα κριτήρια για τη διεξαγωγή επιτόπιων ελέγχων σε εμπορικά οχήματα. Στόχος είναι ο εντοπισμός οχημάτων που χρησιμοποιούνται από εταιρείες με χαμηλές επιδόσεις στην οδική ασφάλεια.
Ακόμα., η επιτροπή στήριξε κανόνες που θα επιτρέψουν τον καλύτερο συντονισμό των κρατών μελών για την προσωρινή ή μόνιμη ανάκληση της άδειας επικίνδυνων οχημάτων.
"Αν είμαστε πραγματικά αποφασισμένοι να απαλλάξουμε τους δρόμους μας από όλα τα επικίνδυνα και περιβαλλοντικά ακατάλληλα οχήματα, τότε πρέπει να υιοθετήσουμε σαφείς κανόνες που θα εφαρμόζονται με συνέπεια σε όλη την Ευρώπη'', ειδικά στις περιπτώσεις που τα οχήματα περνούν σε νέο ιδιοκτήτη ή μεταφέρονται σε άλλο κράτος μέλος, δήλωσε η Vilja Savisaar-Toomast (Φιλελεύθεροι, Εσθονία).
"Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο αριθμός των θανάτων που προκαλούνται από τεχνικά προβλήματα θα πρέπει να μειωθεί κατά το δυνατόν πλησιέστερα στους 1100 ετησίως'', δήλωσε η Olga Sehnalova (Σοσιαλιστές, Τσεχία), εισηγήτρια της πρότασης για τους επιτόπιους ελέγχους οχημάτων.
Εν τω μεταξύ, τα νούμερα παραμένουν αμείλικτα, καθώς πέντε άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο καθημερινά στην ΕΕ, σε δυστυχήματα που συνδέονται με τεχνική βλάβη. Συνολικά, οι τεχνικές βλάβες ευθύνονται για το 6% του συνόλου των τροχαίων ατυχημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου